TILLYKKE TIL ÅRETS ILDSJÆL!

”Jeg er mundlam! – det er ikke så tit, at jeg er mundlam”, sådan udbrød Mai Li Ha Nguyen, da Ungdomsskoleforeningens formand Lars Buchholt Kristensen mandag overraskede hende på Kolding Ungdomsskole for at tildele hende prisen som Årets Ildsjæl 2021. Det er netop blevet offentliggjort i forbindelse med årets Landsmøde!

De fleste kan huske klubmedarbejdere eller undervisere, som gået nye veje eller haft særlig betydning for skoletiden. Sådan en klubmedarbejder er Mai Li fra UngKolding, og på baggrund af sit store engagement med unge i Kolding i en svær tid, har hun vundet prisen som årets ildsjæl.

Begrundelsen for indstillingen fra afdelingsleder Trine Duedahl Have fra Ungdomsskolen i Kolding lyder blandt andet på, at Mai Li ”aktivt gennem sociale medier har skabt glæde, grin, fællesskaber og holdepunkter for mange unge i en tid præget af ensomhed og isolation”, og at Mai Li ”har vist vejen for, hvordan man fra den ene dag til den anden kan sadle om, og lave en ny form for arbejde med de unge mennesker. Hun har været et lys i en svær tid for rigtig mange unge mennesker, hvor en ung aldrig er ”gået” forgæves til hende”.

Rigtig flotte ord og et stort velfortjent tillykke til Mai Li Ha Nguyen fra Ungdomsskoleforeningen!

Ildsjael-2021