MELLEMFORMER OG UNGDOMSSKOLEN

Mellemformer er også ungdomsskolens dagsorden. Ikke mindst for de ældre unge i udskolingen har ungdomsskolerne meget at byde på, når det kommer til at skabe fleksible tilbud, som giver elever med særlige behov mulighed for at få deres undervisning så tæt på det almene miljø som muligt.

Ungdomsskoleforeningen har i 2021 sat fokus på Mellemformer og ungdomsskolen som årets tema. Det gør vi bl.a. med en række webinarer, podcasts mv. udarbejdet i samarbejde med medlemsskoler og samarbejdspartnere, der viser eksempler og giver anden inspiration til ungdomsskolernes eget arbejde med og ikke mindst samarbejde om mellemformer.

eksempel på ungdomsskole blad

Læs bladet Ungdomsskolens temanummer om Mellemformer her

Webinar 23. marts 2022

Mellemformer i ungdomsskolen – drift og strategi

Webinar 14. december 2021

Praksisbidrag fra Faaborg-Midtfyn Ungdomsskole og oplæg fra Toke Agerschou.

Webinar 14. oktober 2021

3 ungdomsskoleeksempler: UngiAarhus og Silkeborg Ungdomsskole

Anden inspiration om mellemformer

Søren Hanmann Larsen