Ordekspressen

– NÅR ORD GIVER MENING

Bevilling fra Egmont Fonden

Vi er så heldige at have modtaget en bevilling fra Egmont Fonden til at lave en ordblindeindsats i skoleåret 2020/2021. Fokuset er elever fra 6. til 8. klasse, med en supplerende indsats rettet mod deres forældre.

Indsatsen kobler endnu en vogn på Læringslokomotivet og Forældrekupeen og skal i første fase videreudvikles og gennemføres i 4 ungdomsskoler, som har erfaring med både Læringslokomotivet og Forældrekupeen. Herefter skal erfaring, viden og materialer deles med alle interesserede ungdomsskoler på bl.a. netværksmøder, temadage og via materialer på hjemmesiden.

Caseskolerne

De 4 ungdomsskoler der skal afvikle forløbet er; Guldborgsund, Frederikshavn, Skanderborg og Slagelse. Projektet løber til juni 2021.

Hold dig opdateret

Gennem Ungdomsskoleforeningens nyhedsbrev kan du holde dig opdateret om projektet. Er du nysgerrig på projektet, så kontakt Cathrine gennem nedenstående kontaktoplysninger.

Mads Søndergaard Thomsen

Kontaktperson
Mads Søndergaard Thomsen | Vicesekretariatschef Tlf.: 65 47 21 96 Direkte: 42 73 31 30 | Mail: mst@ungdomsskoleforeningen.dk

Kontaktperson