UNGmad

Projekt på vej

Der er en stor interesse for mad blandt unge, men hvordan kan vi bedst muligt klæde dem på med viden og færdigheder til træffe gode og bæredygtige valg – også økonomisk – gerne via sjove, inspirerende og fællesskabsorienterede aktiviteter, der giver mod på at udfordre og eksperimentere?

Ungdomsskoleforeningen har igennem nogen tid arbejdet med udvikling af et madprojekt i samarbejde med Madkulturen, der er en selvejende videns- og forandringsorganisation under Ministeriet for Fødevarer, Landbrug og Fiskeri. Madkulturen har stor erfaring og er meget stærke i udviklingen af madprojekter, så vi er meget glade for, at de kan se perspektiver i samarbejdet.

Senest i vores udviklingsforløb har Skive, Svendborg og Allerød ungdomsskole hjulpet med at stille skarpt på mulige projektvinkler, og nu er vi kommet så langt, at vi meget gerne vil mødes bredere med ungdomsskoler og rigtig gerne nogle unge for at kunne ramme så præcist som muligt, på det I ser som det vigtigste at arbejde med, når vi går i gang med at formulere et egentligt madprojekt.

Opstartsworkshop

Vi inviterer jer derfor til at deltage i en workshop for skoler og unge, så vi i fællesskab kan skabe det bedst mulige grundlag for et projekt. (I er naturligvis velkomne uden elever, men vi har et stort ønske om unges deltagelse i workshoppen).

Inden workshoppen udsendes den endelige dagsorden

Hvornår:
Mandag d. 2. maj
Kl. 10:00 – 14:00

Hvor:
Svendborg Ungdomsskole
Abildvej 2, 5700 Svendborg

Tilmelding:
Tilmeld jer med fulde navn og mailadresse – også for elever
Send til: jmn@ungdomsskoleforeningen.dk
Senest mandag d. 25. april

For yderligere spørgsmål kontakt Jimmi Mørup Nielsen på jmn@ungdomsskoleforeningen.dk eller på 65 47 21 99