UngDanmark

ungdanmark

Hvad er UngDanmark?
UngDanmark er et landsdækkende politisk uafhængigt netværk for unge i ungdomsskolen. Netværket er kendetegnet ved samlinger, som bygger på sammenhold, fællesskab og at lære nye mennesker at kende.

Netværkets overordnede formål
​At støtte og videreudvikle ungedemokratiet og ungeindflydelsen i de kommunale ungdomsskoler.

Samlingerne
Til UngDanmark samlinger kan de unge komme med deres ærlige meninger om forskellige emner, og alle bliver hørt på lige fod. UngDanmark samlingerne er derfor et oplagt sted at få kendskab til forskellige kulturer og møde nye mennesker og traditioner.

Samlingernes primære fokus
Samlingerne handler om demokrati og politik samt hvordan, vi sørger for fritid og fremtid for de unge i Danmark.

UngDanmark søger altid nye tilhængere
Med UngDanmark vil vi gerne skabe en masse relationer, som de unge kan vedligeholde og bevare efter samlingerne. UngDanmark søger derfor altid nye tilhængere, så vi sammen kan sprede budskabet om det fede fælleskab.

Kommende UngDanmark-samlinger

4.-6. februar 2022 – Drømme om fremtiden