Ung Temadag

Præstationskultur, køn og sociale medier
– er der for meget pres på ungdommen?

Ungdomsskoleforeningen inviterer til temadag om unges præstationer og selvbilleder, set fra forskellige perspektiver. På dagen vil teoretiske perspektiver, såvel som praksisnære eksempler fra ungdomsskolerne blive præsenteret.

Formålet med temadagen er at belyse, hvordan sociale aspekter ved ungelivet i dag påvirker unges mentale sundhed, og hvordan ungdomsskolerne kan imødekomme dette.

Søren Christian Krogh, Postdoc, ved Aalborg Universitet, vil give os indblik i nyeste forskning på området, og i den forbindelse holde to oplæg om hhv. præstationskultur og køn samt sociale medier.

Derudover vil en række ungdomsskoler dele eksempler på, hvordan de i praksis arbejder med dagens temaer.

Dagen afsluttet med samtalesaloner, hvor der vil være mulighed for dialog med udvalgte aktører fra ungeområdet.

Målgruppe
Ledelse, medarbejdere, undervisere, pædagoger, klubmedarbejdere m.v. i ungdomsskolerne.

Dato og sted
Torsdag d. 9. februar 2023, kl. 09.30 – 16.00
Mødecenter Fabrikken
Lumbyvej 17F
5000 Odense C

Pris pr. deltager 775 kr.

Early Bird: 600 kr.
Bestil billetter inden 20. december og få en fordelagtig early bird pris.

Tilmelding foregår på

Senest 25. januar 2023

PROGRAM Temadag Præsentationskultur
Ofelia Sapir Edery