Forældrekupeen

Forældrekupeen-logo

På baggrund af den succesfulde gennemførsel af det første år af Læringslokomotivet, modtog Ungdomsskoleforeningen en bevilling til Forældrekupeen fra Egmont Fonden. Bevillingen betød, at 10 af de deltagende ungdomsskoler kunne afvikle Forældrekupeen som en supplerende indsats for de forældre, der havde deres barn med på Læringslokomotivet.

Formål

Formålet med Forældrekupeen er, at forældrene udvikler kompetencer, så de i højere grad kan understøtte en positiv udvikling af deres barns faglige, personlige og sociale kompetencer.

Forældrekupeen består af 5 workshops, hvor der arbejdes med en faciliterende, involverende og anerkendende tilgang. Der er udarbejdet et materiale til de 5 workshops, der kan fås ved henvendelse til Ungdomsskoleforeningen.

Evaluering

Forældrekupeen blev evalueret af Epinion og rapporten kan læses her:
    Evaluering af Forældrekupeen

Du kan desuden se mere om Forældrekupeen i denne video:

Deltagende ungdomsskoler
    • Guldborgsund Ungdomsskole
    • Rebild Ungdomsskole
    • Tønder Ungdomsskole
    • Slagelse Ungdomsskole
    • Skanderborg Ungdomsskole
    • Kolding Ungdomsskole
    • Frederikshavn Ungdomsskole