UngTemadag Fritidsjob
09:30Til:15:00 - 24/05/2023
Fabrikken, Odin Havnepark, Lumbyvej 17F, 5000 Odense C Get directions

Fritidsjob er på alles læber i disse år. Det ses bl.a. ved, at Regeringen ønsker at flere unge får muligheder for at få et fritidsjob og dermed oplever at være på en arbejdsplads med de erfaringer, det giver. Reformkommissionen har også fokus på fritidsjob som en løftestang til de 45.000 unge, der kan ende uden job eller uddannelse og Dansk Arbejdsgiverforening (DA) ser fritidsjob som et konkret initiativ til at få alle unge med. Hos Ungdomsskoleforeningen oplever vi også, at der er fokus på fritidsjob ude i ungdomsskolerne. 26 af dem er med i Ungdomsskoleforeningens fritidsjobprojekt Coop Crew, men vi ved også, at der er mange andre fritidsjobindsatser i gang lokalt. Derfor vil vi gerneinvitere til en temadag om netop fritidsjob.

På dagen kan du opleve:
• Forskeroplæg fra Vive om fritidsjobindsatser og hvordan der kan samarbejdes lokalt
• Speed talks fra ungdomsskoler, der har fritidsjob på dagsordenen
• Workshops med inspiration til at arbejde med fritidsjob i ungdomsskoleregi
• Præsentation af den socialøkonomiske effekt samt virksomhedsgevinst af Coop Crew

SE HELE PROGRAMMET HER.

Temadagen om fritidsjob finder sted onsdag d. 24. maj 2023, kl. 09.30-15.00 på Mødecenter Fabrikken, Lumbyvej 17F, 5000 Odense C.

Pris 1.245 kr.
Bestil dine billetter inden 28. april og spar 250 kr. på billetprisen!

Tilmeld dig her.

Tidsplan