ABC-netværk: opstartsmøde
22/08/2024
OBS! Nærmere tidspunkt og sted for opstartsmødet følger. Datoen er dog fast.

Ungdomsskoleforeningen er blevet partner i ABC for mental sundhed. Det er vi blandt andet fordi Ungdomsskoler dagligt løfter en bred vifte af opgaver, der understøtter børn og unges udvikling af personlige, sociale og faglige kompetencer, med henblik på at give dem forståelse for samt dygtiggøre dem til livet generelt. I ungdomsskoleregi har der af samme årsag længe været en dyb forståelse for vigtigheden af børn og unges mentale helbred. For at partnerskabet kan bringe mest mulig værdi opretter Ungdomsskoleforeningen et ABC-netværk for ungdomsskolefolk der enten allerede arbejder med ABC-rammen eller godt kunne tænke sig det.

Læs mere om ABC-partnerskabet her.

Opstart af ABC-netværk

Formålet med oprettelsen af ABC-netværket er

1. Refleksion og dialog
  2. Viden- og erfaringsudveksling
  3. Løbende orientering og nyeste forskning på området

Med udgangspunkt i ovenstående formål, ønsker Ungdomsskoleforeningen at invitere til opstartsmøde, hvor vi sammen kan blive klogere på, hvilken form ABC-netværket skal have: Torsdag d. 22. august 2024

Nærmere info om tidspunkt og sted følger, men sæt allerede nu kryds i kalenderen!

Hvis ABC-netværket lyder som noget for dig og din ungdomsskole, så send os en interessetilkendegivelse via denne formular: https://forms.office.com/e/Lfps0RCqYQ

Du kan læse mere om ABC for mental sundhed her.

Deadline for tilmelding er d. 8. august 2024.

Tidsplan

• 10:00 - 12:00 : ABC-netværk: opstartsmøde