Var du ikke med til årets efterårskonference i Ungdomsskoleforeningen, men vil du gerne vide lidt mere om mellemformer og hvilken rolle ungdomsskoler kan spille i netop de former for tilbud og indsatser? Så kan du finde PowerPoint Slides fra autoriseret psykolog, cand. pæd. psych.,
ph.d. og tidligere skolelærer Rasmus Alenkær og cand. jur og ph.d. i
pædagogisk psykologi Helle Rabøl Hansen her. Rasmus Alenkær talte på efterårskonferencen om, hvornår mellemformer virker og Helle Rabøl Hansens oplæg fokuserede på, hvad der kendetegner de unge i mellemformerne.

Ungdomsskoleforeningens YouTube-kanal kan du også finde video med Rasmus Alenkær og Helle Rabøl Hansen, der opsummerer deres vigtigste pointer fra deres oplæg. Her finder du også videohilsener fra børne- og ungedirektør i Aarhus Kommune Martin Østergaard Christensen og viceskolechef i Viborg Kommune Hans Jørgen Hanghøj Dam.