OBLIGATORISK KNALLERTKURSUS
FOR UNDERVISERE & CENSORER 2024 – FORÅR

Rådet for sikker trafik

Knallertkursus
Hvert år afholder Ungdomsskoleforeningen et kursus for kommende undervisere i knallertlære.

Kurset er obligatorisk, hvis en person vil undervise i knallertlære jf. reglerne fra januar 2013 og ikke før har gennemført kurset.

Knallertkursus  2024 – forår
​Knallertkurset bliver afholdt d. 19. – 21. april 2024 på Glostrup Parkhotel.

Nye undervisere skal have gennemført knallertkurset, inden de må begynde at undervise på egen ungdomsskole.

Knallertfolder 2024 forår april

Formålet med kurset er at få kendskab til:

• Retningslinjerne
  • Undervisningsplan
  • Værktøjer til selvstændigt at planlægge og gennemføre undervisning samt prøver

Kurset tager udgangspunkt i bekendtgørelsen og de nye, reviderede retningslinjer, samt netbaserede undervisningsmaterialer fra Rådet for Sikker Trafik.

TILMELDING via mail til:

Tilmelding@ungdomsskoleforeningen.dk

Opgiv: hvilket kursus, fulde navn, titel (når du ikke er knallertlærer), personlig e-mail, ungdomsskole el. organisation,

Kommer du ikke fra en ungdomsskole opgiv venligst din fulde adresse.

Præcisering af regler for brug af håndholdt telekommunikationsudstyr i knallertundervisningnen

Opdateret den 23. januar 2020

I efteråret 2019 trådte nye regler om brug af håndholdt telekommunikationsudstyr i kraft, som affødte noget nervøsitet ude i ungdomsskolernes knallertafdelinger – ikke mindst, da overtrædelse heraf kunne medføre klip i kørekort.
Ungdomsskoleforeningen har i samarbejde med Sikker Trafik søgt at få en klar melding på, hvilken indflydelse det har på knallertundervisernes forhold. Dette kan du blive klogere på her →

Søren Hanmann Larsen

Søren Hanmann Larsen | Konsulent Tlf.: 66 149 149 Direkte: 65 47 21 96 | Mail: shl@ungdomsskoleforeningen.dk

Søren Hanmann Larsen