artikler med relevante budskaber fra det nyeste blad

Her kan du læse en relevant udvalgt artikel fra det nyeste blad uden at have abonnement. Det er altså en service til dig, der er nysgerrig på den udvalgte artikel, eller på hvad bladet UNGDOMSSKOLEN indeholder, i tilfælde af at du endnu ikke abonnerer på bladet. Artiklerne vil blive udgivet her på siden, i nyhedsmails samt via Facebook ved bladets udgivelse. Ønsker du at få tilsendt det nyeste blad i hel form, kræver det et abonnement, som du kan læse mere om her.

ARTIKLER 2018​/2019

ARTIKEL FRA UNGDOMSSKOLEN NR. 3 2019 - Ung på vej på Bornholm

70 % af de bornholmske unge, der er tilknyttet projekt Ung på vej under ungdomsskolen, ender med at starte på en ungdomsuddannelse, viser en ny undersøgelse.
Dét på trods af store faglige og sociale udfordringer og for manges vedkommende års fravær i folkeskolen.

ARTIKEL FRA UNGDOMSSKOLEN NR. 2 2019 - STEM-FAGENE

Interessen for STEM-fag svinder gennem skoletiden – især for pigernes vedkommende. Det blev debatteret, da DEA holdt Vidensalon om STEM.

​Læs hele artiklen ​her​.

ARTIKEL FRA UNGDOMSSKOLEN NR. 1 2019 - NÅR FRITID BLI'R TIL FREMTID

Ungdomsskoleforeningen har fået en stor bevilling fra Den A. P. Møllerske Støttefond.
​Det er den største bevilling i foreningens historie med projektet ”Når fritid bli’r til fremtid”. Ungdomsskoleforeningen og de kommunale ungdomsskoler vil, i samarbejde med fakta, i de kommende år, fra 2019-2025, hjælpe udsatte unge til at få et fritidsjob. Læs mere om rammerne for projektet, hvordan samarbejdet er opstået og hvad projektet forventer at kunne indbringe.

Læs hele artiklen her.

ARTIKEL FRA UNGDOMSSKOLEN NR. 10 2018 - SAMARBEJDE ER AFGØRENDE I FOREBYGGELSE AF KRIMINALITET

Decembers udgave af bladet Ungdomsskolen er et temanummer om forebyggelse og SSP-arbejde.
​Læs bl.a. om reformen af indsatsen mod ungdomskriminalitet og praksishistorier fra København, Aabenraa og Gellerup-Toveshøj.

ARTIKEL FRA UNGDOMSSKOLEN NR. 9 2018 - VI SKAL SKABE FAGLIGE DRØMME

10. klasse skal i endnu højere grad målrettes erhvervsskolerne, lyder det i regeringens nye udspil om erhvervsuddannelser. Men de kommunale 10. klasser og ungdomsskolernes tilbud om 10. klasse leverer faktisk allerede på det område. Læs artiklen og læs om erhvervsrettet tilbud om 10. klasse hos UngTårnby.

Læs hele artiklen her

ARTIKEL FRA UNGDOMSSKOLEN NR. 8 2018 - WOW-FAKTOREN I UNGDOMSSKOLEN

Til januar lancerer Silkeborg Ungdomsskole Playing for Success Danmark i samarbejde med Silkeborg IF. Playing for Success er et intensivt læringsforløb, som bruger fodbold-arenaen som kreativ motor i undervisningen af elever fra overbygningen.

Læs hele artiklen her

ARTIKEL FRA UNGDOMSSKOLEN NR. 7 2018 - I NÆRKONTAKT MED TANZANIA

Vi skal ikke ned og redde nogen. Vi skal ned og møde vores nye brødre og søstre og blive meget klogere på livet som ung i Tanzania – og på os selv!
Læs med og bliv klog på, hvorfor Næstved Ungdomsskole rejser til Tanzania hvert andet år med et hold unge, hvor de indkvarteres privat i 11 dage.

​Læs hele artiklen her.

​ARTIKEL FRA UNGDOMSSKOLEN NR. 6  2018​ - FOND INVESTERER I LÆRINGSFORLØB

Læringslokomotivet er etableret i samarbejde med Egmont Fonden, som også støtter andre initiativer inden for læringsområdet. Direktør for Egmont Fondens Støtte- og bevillingsadministration Henriette Christiansen svarer på spørgsmål om deres engagement

Læs hele artiklen her.​​

ARTIKEL FRA UNGDOMSSKOLEN NR. 5 2018​ - FLYT 10. KLASSE  TIL KOMMUNALE CENTRE

Artiklen handler om LO's udspil, og forslaget om at omdanne 10. klasse til et ”Ungdomsår” og fx placere tilbuddet i ungdomsskolens regi.

​Læs hele artiklen her.