Et aktivt fritidsliv

– med ungdomsskolen

Ungdomsskoleforeningen har udarbejdet et nyt inspirationshæfte om samspillet mellem ungdomsskole, skole og fritidsliv. Her kan du bl.a. læse om understøtning af unges fritidsliv via ungdomsskolen, partnerskaber vedrørende den åbne skole, samarbejder med folkeskoler, idrætsliv og foreninger vedrørende bevægelse, valgfag og understøttende undervisning, nye klubroller, ungemiljøer og dynamiske fritidstilbud. Hæftet indeholder såvel praksiseksempler som synspunkter fra samarbejdspartnere og kan downloades frit.

PDF             Tablet

Netværk - Intensiv læring ​

Netværket om Intensiv læring har fokus på videns- og erfaringsdeling om intensive læringsforløb. Her inddrages både eksterne og interne oplægsholdere, og som en naturlig del inddrages praksiserfaringer med intensive læringsforløb fra ungdomsskole regi.

På baggrund af oplæggene vil der blive mulighed for erfaringsudveksling og gensidig inspiration i netværket.​

Målgruppen for netværksmødet er ledere og undervisere i ungdomsskoler samt samarbejdspartnere i forvaltninger og folkeskoler med interesse for intensiv læring.

Netværk for intensiv læring d. 19. marts 2019