KOMPETENT PROJEKTKOORDINATOR SØGES

STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts & Mathmatics) er på dagsordenen både nationalt og lokalt i uddannelsesverdenen. Ungdomsskolerne ønsker at styrke unges engagement og interesse i dette ved at tilbyde relevante, nytænkende og ambitiøse forløb i de unges fritid og skolegang. Ungdomsskoleforeningen skal sammen med en række ungdomsskoler udvikle, afvikle og koordinere STEAM-forløb i de kommunale ungdomsskoler.

Til at nå det formål har vi modtaget en bevilling fra Villum Fonden til at gennemføre projektet ”UngScience” i perioden oktober 2019-juli 2021.

Derfor søger vi en erfaren projektkoordinator, der sammen med os og ungdomsskolerne vil være med til at løfte den vigtige STEAM-dagsorden gennem et landsdækkende projekt. I projektet skal ungdomsskolerne gennemføre en række aktiviteter i 10 kommuner landet over, og projektet indeholder samtidig en række landsdækkende tilbud. Ungdomsskoleforeningens rolle i projektet er primært at understøtte ungdomsskolernes afvikling af de konkrete aktiviteter.

Du bliver nøgleperson i at sikre projektets gennemførelse, sammen med Ungdomsskoleforeningens sekretariat og skal på baggrund af den ansøgning, der ligger til grund for bevillingen, med stor sikkerhed og selvstændighed sikre både fremdrift, kvalitet og et godt samarbejde mellem alle aktører.

I projektet vil du komme til at have stor kontakt med en række ungdomsskoler, og du må derfor forvente arbejdsdage rundt omkring i landet.
​Der vil være fokus på primært projektledelse og -koordinering for dig, men du vil også berøre både faglige og pædagogisk-didaktiske opgaver i din hverdag. Det er ikke en forudsætning, at du er ekspert på STEAM-aktiviteter for unge, men det er en fordel, hvis du har kendskab til STEAM-området og til ungdomsskolerne generelt.

Faglige kompetencer

• Stærke projekt- og procesledelseskompetencer, som du har bevist igennem flere års ansættelse i en ungdomsskole, interesseorganisation eller kommune. Du skal have indblik i mange forskellige opgavetyper for at lede projektet sikkert
  • God til at kommunikere tydeligt i både skrift og tale
  • Indblik i eller interesse for science i et unge-/fritids-/uddannelsesperspektiv
  • Kendskab til ungdomsskolerne og til at arbejde i en politisk styret organisation er en fordel
  • Grundlæggende kendskab til regnskab og budget er en forudsætning, men du har support til denne del af projektet

Personlige kompetencer

• Er selvstændig, initiativrig og ansvarsbevidst, men kan også indgå i teamsamarbejde
  • Har overblik og sans for detaljen
  • Arbejder systematisk og evner at skabe følgeskab hos samarbejdspartnere
  • Kan hurtigt sætte dig ind i forskellige organiseringsformer
  • Er fleksibel, målorienteret og besidder gode samarbejdsevner
  • Har personlig gennemslagskraft og humor og evner at begå dig i mange forskellige faglige sammenhænge

Vi tilbyder

• Et selvstændig, ansvarsfuldt og krævende job
  • Faglig sparring med kollegaer omkring projektet
  • En mulighed for at få en bred kontaktflade og netværk
  • En fleksibel arbejdsplads
  • Et miljø med engagerede ildsjæle og en uformel atmosfære

Ansøgning, løn- og ansættelsesforhold

Du bliver ansat i Ungdomsskoleforeningen, hvor din primære opgave er ”UngScience”, men du vil ligeledes indgå i sekretariats øvrige portefølje. Du bliver dermed en del af et sekretariat med 12 ansatte, der både arbejder med interessevaretagelse, foreningsdrift, projektudvikling og meget mere.

Du skal understøtte arbejdet lokalt i op mod 10 kommuner, men også centralt. Der må forventes en del rejseaktivitet i forbindelse med stillingen, men arbejdsstedet er i udgangspunktet på foreningens adresse i Odense. Lønnen fastsættes på baggrund af dine erfaringer og kvalifikationer, samt det generelle lønniveau på området.

Stillingen ønskes besat senest 1. december 2019.

Der er ansøgningsfrist torsdag d. 10. oktober kl. 10.00. Samtaler forventes afholdt 22. oktober. Send ansøgning vedhæftet CV og eventuelle bilag via "Søg jobbet online" nedenfor eller til hf@ungdomsskoleforeningen.dk med overskriften ”Ansøgning – UngScience”.

Har du spørgsmål til stillingen kan du kontakte vicesekretariatschef Mads Søndergaard Thomsen på tlf. 4273 3130.​​

Søg jobbet online