bevægelse

I forbindelse med skolereformen blev skoledagen for mange elever længere, og bevægelse blev derfor sat på skemaet. Bevægelse i folkeskolen skulle hjælpe med øget trivsel, motivation, læring og koncentrationsevne blandt eleverne, og derved hjælpe dem igennem en længere skoledag.  Vi har her på siden samlet eksempler på, hvordan ungdomsskolen kan byde ind med sundhed og bevægelse i folkeskolen.

​Badminton, Ung nord

​Ung Nord tilbyder badminton som en del af bevægelse i folkeskolen, hvor eleverne lære at opsætte en badmintonbane og spille reglerne i badminton.

Eleverne bliver, ved hjælp af badminton, præsenteret for badminton dels som en bevægelsesaktivitet og dels som en fritids-og foreningsaktivitet.

Læs hele projektbeskrivelsen her.

​motion og fitness, ung nord

Motion og fitness introducere de unge for sundhed og bevægelse samt fritids- og foreningslivet.

Dette forløb bliver de unge undervist i vigtigheden af ernæringsrigtig kost, vigtigheden i at bevæge kroppen og motionere regelmæssigt. Derudover får de unge kendskab til træningsformer som styrker kroppens muskulatur og de får kendskab til kroppens opbygning.

​svømning, ungnord

Hos Ung Nord tilbyder man folkeskolerne svømning som en del af elevernes bevægelse i hverdagen.

Svømning introducere de unge for 3 svømme dicsipliner, hygiejne i forbindelse med svømning samt samt forenings- og forretningslivet.

Netværk - Intensiv læring ​

Netværket om Intensiv læring har fokus på videns- og erfaringsdeling om intensive læringsforløb. Her inddrages både eksterne og interne oplægsholdere, og som en naturlig del inddrages praksiserfaringer med intensive læringsforløb fra ungdomsskole regi.

På baggrund af oplæggene vil der blive mulighed for erfaringsudveksling og gensidig inspiration i netværket.​

Målgruppen for netværksmødet er ledere og undervisere i ungdomsskoler samt samarbejdspartnere i forvaltninger og folkeskoler med interesse for intensiv læring.

Netværk for intensiv læring d. 19. marts 2019