Ungdomsskolerne og de udsatte boligområder
09:30Til:14:30 - 12/03/2020
Livsværkstederne, Gudrunsvej 82, 8220 Brabrand Get directions

Ungdomsskolerne og de udsatte boligområder

Hvilken rolle spiller den almindelige ungdomsskole i socialt arbejde? Hvordan kan ungdomsskolen bidrage positivt til udsatte boligområder?

Tag med Ungdomsskoleforeningen til Århus, Gellerupparken, hvor vi dykker ned i ovenstående spørgsmål gennem spændende oplægsholdere og bliver klogere på den udvikling der forgår i Gellerupparken – og som i en vis grad kan tegne fremtiden på Danmarks øvrige, udsatte boligområder. Mød blandt andet Mette Bladt, forsker ved Københavns Professionshøjskole, og Benny Husted, formand for SSP-samrådet.

Med dagens program håber vi på at kunne provokere, motivere og skabe stof til eftertanke, så vi alle bliver klogere på hvordan ungdomsskoleformen bedst kan benyttes i forbindelse med socialt arbejde i udsatte boligområder. Selvom SSP-samarbejdet ikke er forankret i jeres ungdomsskole, er ambitionen at denne temadag også er relevant for jer.

Der er tilmeldingsfrist den 3. marts, hvorefter det endelige program kommer kort efter. Tilmelding åbner i løbet af i dag, fredag den 7.2.2020.

Tidsplan

• 9:30 - 14:30 :