Strategi- og medlemsmøde – Slagelse
09:30Til:12:00 - 12/10/2021
UngSlagelse, Willemoesvej 2B (Kantinen), 4200 Slagelse

STRATEGI- OG MEDLEMSMØDE

Ungdomsskoleforeningen er ungdomsskolernes forening. Der er jer medlemmer, der skal være med til at sætte retningen for foreningens virke.

Ungdomsskoleområdet er i en rivende udvikling. Hverdagen er omskiftelig og byder løbende på nye opgaver, samarbejdspartnere og organiseringsformer.

Politisk blæser der nye vinde. I Folketinget arbejdes på reformer, som vi også sætter fokus på til årets efterårskonference. I kommunerne opstår der nye pres, når politikerne skal prioritere hårdt. Alt sammen påvirker det de rammer og vilkår vi skal agere i.

Der opstår hele tiden tendenser i tiden og blandt ungdommen, der kræver at ungdomsskolerne aldrig står stille.

I Ungdomsskoleforeningen kalder vi os nogle gange for en ”skoleformsforening”, fordi vores fornemste opgave er at arbejde for og med ungdomsskolerne. Sammen med jer skal vi understøtte, udvikle og udfordre ungdomsskolernes hverdag. Det kræver en forening, der ligesom ungdomsskolerne, er i takt med tiden.

Derfor har Ungdomsskoleforeningen sat gang i en strategiproces, der skal føre frem til at en ny strategi kan vedtages på landsmødet i maj 2022.

Vi har brug for jeres input og afholder derfor to strategi- og medlemsmøder tirsdag d. 12. oktober. I Slagelse om formiddagen og i Skanderborg om eftermiddagen.

På møderne vil Ungdomsskoleforeningens formand Lars Buchholt Kristensen og næstformand Pernille Refstrup Lauridsen invitere til dialog med medlemmerne om hovedlinjerne i den nye strategi. Du får som deltager mulighed for at give dit besyv med og sammen med gode kollegaer kvalificere bestyrelsens arbejde med strategien.

UngSlagelse, Willemoesvej 2B (Kantinen), 4200 Slagelse
9:30-12:00