​Efterårskonference

Ungdomsskoleforeningen afholder hvert år en større konference - kaldet efterårskonferencen - hvor der tages et emne op, som berører eller vil komme til at berøre et stort antal af landets ungdomsskoler. ​Tidligere års temaer har bl.a. været skolereformen og overgangen mellem udskolingen og ungdomsuddannelserne.

​EFTERÅRSKONFERENCE 2019

Det bedste land at være ung i?

efterårskonference

Rane Willerslev mener, at det er på høje tid, at vi tænker vildt i uddannelsessystemet. Stefan Hermann mener derimod, at vi bør flytte unge fra novicer til mestre gennem engagement og høj faglighed.
Hvor er fritidsundervisningen i det, og hvordan kan vi understøtte, at Danmark fortsat er det bedste land at være ung i?
- Deltag på dette års efterårskonference, og bliv inspireret af bl.a. Stefan Hermann og Rane Willerslev, der hver især kommer med deres bud på, hvor uddannelsesverdenen bevæger sig hen.

Efterårskonferencen d. 5. december 2019 er inspireret af de kendte TED-talks, (spreading ideas, usually in the form of short powerful talks) og eksperimenterer på denne konference med UNG-talks: KORTE, INSPIRERENDE OPLÆG på cirka 20 minutter i to runder.
Derudover vil dagen blive krydret med indslag fra ungdomsskoler og unge, som praktiske eksempler på hvad det er fritidsundervisningen står for og kan.

På konferencen vil du kunne møde:

RANE WILLERSLEV direktør for Nationalmuseet

STEFAN HERMANN rektor på Københavns Professionshøjskole, fmd. for Dansk Professionshøjskoler og tidl. fmd. for Ekspertgruppen om bedre veje til en ungdomsuddannelse.

THOMAS GYLDAL PETERSEN, fmd. KL’s børne- og ungeudvalg, borgmester Herlev Kommune

ANNE VANG, fmd. Børne- og kulturchefforeningen, direktør Ballerup Kommune

ANNE GÖERLICH, ungdomsforsker CeFU

Se hele programmet