Ungdomsskolerne og de udsatte boligområder

Hvilken rolle spiller den almindelige ungdomsskole i socialt arbejde? Hvordan kan ungdomsskolen bidrage positivt til udsatte boligområder?

Tag med Ungdomsskoleforeningen til Århus, Gellerupparken, den 12. marts, hvor vi dykker ned i ovenstående spørgsmål gennem spændende oplægsholdere og bliver klogere på den udvikling der forgår i Gellerupparken – og som i en vis grad kan tegne fremtiden på Danmarks øvrige, udsatte boligområder. Mød blandt andet Mette Bladt, forsker ved Københavns Professionshøjskole, og Benny Husted, formand for SSP-samrådet.

Med dagens program håber vi på at kunne provokere, motivere og skabe stof til eftertanke, så vi alle bliver klogere på hvordan ungdomsskoleformen bedst kan benyttes i forbindelse med socialt arbejde i udsatte boligområder. Selvom SSP-samarbejdet ikke er forankret i jeres ungdomsskole, er ambitionen at denne temadag også er relevant for jer.

Der er tilmeldingsfrist den 3. marts, hvorefter det endelige program kommer kort efter.

Du kan læse mere her, hvor du også kan tilmelde dig arrangementet. Vil du vide mere, så kontakt Erik gennem de nedenstående kontaktoplysninger.

Opdateret den 9. marts 2020:
Der er ganske få ledige pladser, så hvis man er hurtig, kan man stadig tilmelde sig ved at skrive en mail til ewl@ungdomsskoleforeningen.dk

Logo program
Erik Wrang Larsen

Erik Wrang Larsen | Konsulent Tlf.: 66 149 149 Direkte: 65 47 21 98 Mail: ewl@ungdomsskoleforeningen.dk

Erik Wrang Larsen

Konsulent