artikler med relevante budskaber fra det nyeste blad

Som noget nyt kan du nu læse en relevant udvalgt artikel fra det nyeste blad uden at have abonnement. Det er altså en service til dig, der er nysgerrig på den udvalgte artikel, eller blot hvad bladet UNGDOMSSKOLEN indeholder, i tilfælde af, at du endnu ikke abonnerer på bladet. Artiklerne vil blive udgivet her på siden, i nyhedsmails samt via Facebook i starten af de måneder, bladet udkommer.

​Ønsker du at få tilsendt det nyeste blad i hel form, kræver det abonnement, som du kan læse mere om her.

ARTIKLER 2018​

ARTIKEL FRA UNGDOMSSKOLEN NR. 9 2018 - VI SKAL SKABE FAGLIGE DRØMME

10. klasse skal i endnu højere grad målrettes erhvervsskolerne, lyder det i regeringens nye udspil om erhvervsuddannelser. Men de kommunale 10. klasser og ungdomsskolernes tilbud om 10. klasse leverer faktisk allerede på det område. Læs artiklen og læs om erhvervsrettet tilbud om 10. klasse hos UngTårnby.

Læs hele artiklen her

ARTIKEL FRA UNGDOMSSKOLEN NR. 8 2018 - WOW-faktoren i ungdomsskolen

Til januar lancerer Silkeborg Ungdomsskole Playing for Success Danmark i samarbejde med Silkeborg IF. Playing for Success er et intensivt læringsforløb, som bruger fodbold-arenaen som kreativ motor i undervisningen af elever fra overbygningen.

Læs hele artiklen her

ARTIKEL FRA UNGDOMSSKOLEN NR. 7 2018 - I NÆRKONTAKT MED TANZANIA

Vi skal ikke ned og redde nogen. Vi skal ned og møde vores nye brødre og søstre og blive meget klogere på livet som ung i Tanzania – og på os selv!
Læs med og bliv klog på, hvorfor Næstved Ungdomsskole rejser til Tanzania hvert andet år med et hold unge, hvor de indkvarteres privat i 11 dage.

​Læs hele artiklen her.

​ARTIKEL FRA UNGDOMSSKOLEN NR. 6  2018​ - FOND INVESTERER I LÆRINGSFORLØB

Læringslokomotivet er etableret i samarbejde med Egmont Fonden, som også støtter andre initiativer inden for læringsområdet. Direktør for Egmont Fondens Støtte- og bevillingsadministration Henriette Christiansen svarer på spørgsmål om deres engagement

Læs hele artiklen her.​​

ARTIKEL FRA UNGDOMSSKOLEN NR. 5 2018​ - FLYT 10. KLASSE  TIL KOMMUNALE CENTRE

Artiklen handler om LO's udspil, og forslaget om at omdanne 10. klasse til et ”Ungdomsår” og fx placere tilbuddet i ungdomsskolens regi.

​Læs hele artiklen her.