ungdanmark

UngDanmark er et landsdækkende politisk uafhængigt netværk for unge i ungdomsskolen.

Netværkets formål:

• ​At støtte og videreudvikle ungedemokratiet og ungeindflydelsen i de kommunale ungdomsskoler
  • At hjælpe ungdomsskolen med at opbygge et elevråd eller andre demokratiske fora med reel indflydelse

​INVITATION TIL SAMLING I DANSKE UNGDOMSSKOLEELEVERS NETVÆRK/UNGDANMARK ​D. 13.- 15. APRIL 2018

​​Hermed invitation fra UngOdense til denne sæsons 3. og sidste DUSK-net-weekend som vil blive afholdt på Niels Bohrs Allé 210, 5220 Odense SØ.

Udover de planlagte workshops om fællesskaber, bliver det også samlingen, hvor vi slår en knude på sæsonens drøftelser om nyt navn og logo – og dermed endeligt tager afsked med ”DUSK-net-navnet” og DUSK-fisken og goddag til det nye. Ungdomsskoleforeningen vil således også være til stede og løfte sløret lidt for, hvordan man kan nytænke netværket i kommende sæson, så det forsat er interessant og relevant for kommende generationer af unge.

Tilmeldingsfrist er d. 6. april via Ungdomsringens hjemmeside. Der vil blive åbnet for tilmelding medio uge 12.

Programmet kan hentes her.

​Tilmelding foregår på: Ungdomsringen.dk

​DEN 2. - 4. FEBRUAR: DUSK-NET-WEEKEND I UNG I AARHUS

​​​I år er Aarhus den europæiske frivillighovedstad og i den forbindelse, skal de unge arbejde med temaet: frivillighed.

Tre forskellige workshops vil danne rammerne, for at de unge kan arbejde med frivillighed, i såvel som lokale og globale sammenhænge. Workshopsene vil finde sted på fede lokationer i Smilets by, hvilket giver anledning til bevægelse og et nærmere kig på byens mange muligheder.

Disse berigende dage afholdes på Ung i Aarhus, Gammelgaardsskolen, Carit Etlars Vej 31, 8230 Åbyhøj.

Tilmeldingsfrist den 19. januar 2018.

Program og tilmelding

den 17.-19. november:  Samling i Ungnorddjurs

I dagene d. 17.-19. november løber sæsonens første samling i ungdomsskolernes elevnetværk af stablen i UngNorddjurs. Tema denne gang vil være nærdemokrati.

Samtidig vil der blive skudt en proces i gang mhp. at tage temperaturen på om netværket i sit virke og form stadig lever op moderen unges forventninger – herunder om navn og logo trænger til at blive ført up-to-date.

Det vil være muligt at ankomme allerede fra fredag kl. 16. Kontakt Per Larsen med tidspunkt.

PROGRAM

sæson 2017-18's weekender og værter:

• Uge 46 – d. 17.- 19. nov. 2017 – UngNorddjurs
  • Uge 5 – d. 2.– 4. februar 2018 – UngiAarhus
  • Uge 15 – 13- 15. april 2018 – UngOdense

(3. samling finder iflg. spilleregler i uge 13, men det er en påskeuge, så samlingen er flyttet)

​Kontaktperson

Søren Hanmann Larsen