Presseklip

På denne side finder du pressemeddelelser udsendt i forbindelse med Læringslokomotivet. Mangler du yderligere information, er du velkommen til at kontakte sekretariatet.  ​

tre uger med eksprestogfart

Viborg Stifts Folkeblad bragte d. 16.09.2017 en artikel om Læringslokomotivets indsats i FDF-lejren i Gl. Almind. Her er 21 unge fra syvende og ottende klasse indlogeret. Campen skal efterleve forventningerne om, at elverne flytter sig fagligt, men det er naturligvis også en prøvelse for nogle af eleverne.
​Hjemve er f.eks. ikke altid lige sjovt, men det er det hele værd i sidste ende. Læs med, og få indblik i, hvordan campen på sigt skal medvirke til at bryde en ond spiral fra timerne i klasseværelset.

Læs hele nyheden

Lokomotivet kører - hvem vil med?

Nordjyske avis bragte d. 22.05.2017 en artikel om Læringslokomotivets indsats i 12 af landets kommuner.  I artiklen kan du bl.a. læse om forløbenes indhold, og hvordan tre ugers campforløb i en spejderhytte i Skagen bliver en del af projektets mål for Frederikshavn kommune.

Læs hele nyheden

Banebrydende projekt skal sætte fut i læringen

Viborg Stifts Folkeblad bragte d. 26.04.2017 en artikel om Viborg Ungdomsskoles deltagelse i Læringslokomotivet. I artiklen kan du bl.a. læse om rammerne for projektet i Viborg samt en skoleleders refleksioner over visitationen.

'Læringslokomotivet' skal booste unge

Lokalavisen og Uge-Bladet Skanderborg bragte i uge 16 artikler om Skanderborg Ungdomsskoles deltagelse i Læringslokomotivet. I artiklen kan du bl.a. læse om rammerne for projektet i Skanderborg.

​MILLION BELØB SKAL RUSTE UNGE TIL UDDANNELSE

Avisen Sjællandske bragte d. 07.10 denne artikel omkring Slagelse kommune og ungdomsskoles deltagelse i projektet. I artiklen kan du læse mere omkring Slagelses tiltag for at hjælpe unge, som ikke vurderes parate til uddannelse.

NY NATIONAL PROGRAMLEDER TIL INTENSIVE LÆRINGSFORLØB

Så har vi fundet den nye programleder til Læringlokomotivet!

Læs hele nyheden

​Millionbeløb til turboforløb i ungdomsskolen

Egmont Fonden har bevilget et større millionbeløb til 'Læringslokomotivet - Turboforløb i Ungdomsskolen', som er et treårigt projekt der udvikles af Ungdomsskoleforeningen.