Viden fra forskning og erfaringer fra praksis

TIRSDAG D. 28. NOVEMBER 2017

Ungdomsskoleforeningen inviterer til netværksmøde om intensiv læring. Temaet for dagen er: Intensive læringsforløb – viden fra forskning og erfaringer fra praksis. Du blandt andre kan høre:

• Frans Ørsted Andersen, lektor, phd. ved Aarhus Universitet, DPU, hvis forskning de sidste par år har været koncentreret om programmet ”Pædagogik på kanten.” Frans vil bidrage med oplægget: ”Forskning og erfaringsopsamling fra forløb med intensiv læring” – herunder brug af karakterstyrker, fixed/growth mindset, motivation, robusthed og relationskompetencer hos undervisere.

• Praksisoplæg fra ungdomsskoler, der er en del af Ungdomsskoleforeningens intensive læringsforløb, Læringslokomotivet, der er støttet af Egmont Fonden. Læringslokomotivet blev afviklet for første gang i september, og 12 skoler på tværs af landet gennemførte 3 eller 4 ugers campforløb. Nogle af de opsamlede erfaringer vil blive videreformidlet på netværksmødet. Du vil bl.a. kunne høre om: Kommunal organisering af intensive læringsforløb i ungdomsskoler, Tilrettelæggelse og gennemførsel af undervisning på de intensive læringsforløb, Erfaringer med arbejdet med de personlige og sociale kompetencer på de intensive læringsforløb, Indsatser, der kan understøtte at udbyttet af det intensive læringsforløb fastholdes, når campforløbet er slut.

Tilmelding til netværket skal ske inden d. 22.11.17 og prisen for deltagelse i netværksmødet er kr. 795 for medlemmer og 995 for dem, der ikke er medlem.

TILMELD