Forældrekupeen​

På baggrund af den succesfulde gennemførsel af det første år af Læringslokomotivet, har vi modtaget en bevilling til Forældrekupeen fra Egmont Fonden.

Bevillingen betyder, at 10 af de deltagende ungdomsskoler kan afvikle Forældrekupeen, som en supplerende indsats, for de forældre, der har deres barn med på Læringslokomotivet i skoleåret 2018/2019. Forløbet kommer til at bestå af 5 møder, der gennemføres af de deltagende ungdomsskoler før, under og efter campforløbet.

Formål

Erfaringer fra det første år med Læringslokomotivet viser, at forældrenes støtte til de deltagende børn ikke har været tænkt tilstrækkeligt ind i Læringslokomotivet. Derfor har Ungdomsskoleforeningen udarbejdet projektet med det fokus at inddrage forældrene. Forventningen med projektet er, at forældrene udvikler kompetencer, så de i højere grad kan understøtte deres barns udbytte af det intensive læringsforløb, så de fastholder en positiv udvikling af personlige, sociale og faglige kompetencer.

forældrekupeen logo

Deltagende ungdomsskoler

De 10 deltagende ungdomsskoler er:

• Guldborgsund ungdomsskole
  • Rebild ungdomsskole
  • Tønder ungdomsskole
  • Slagelse ungdomsskole
  • Skanderborg ungdomsskole
  • Kolding ungdomsskole
  • Frederikshavn ungdomsskole
  • Mariagerfjord ungdomsskole
  • KKU
  • Silkeborg ungdomsskole.

Vi glæder os til samarbejdet med de deltagende skoler og forældrene!