Projektledelse og udvikling​

Projektledelse og udvikling er et 3-dages kursus forløb, hvor du bliver klædt på til at udvikle og lede både små og store projekter med udgangspunkt i ungdomsskolens opgaver og udfordringer.

Som deltager på kurset får du kendskab til en række metoder i projektlederens værkstøjskasse, og får lejlighed til at afprøve dem i praksis – i samarbejde med kolleger fra andre ungdomsskoler. Det er en ideel mulighed for dig, som ønsker at udbygge dit netværk med ligesindede kolleger fra hele landet.

På kurset vil du modtage bogen ’Power i Projekter og Portefølje’, som en del af kursuspakken, og du vil modtage et kursusbevis efter sidste kursusgang.

Projektledelse- og udvikling er for dig, der arbejder med større eller mindre projekter i din ungdomsskole. Du er formentlig leder, konsulent, udviklingsmedarbejder, projektmedarbejder mv. Du beskæftiger dig med projekter i din ungdomskole, men ønsker at forny dine kompetencer indenfor projektledelse og udvikling.

Tilmeld dig nu

Program

Kurset gennemføres som en blanding mellem undervisning, workshops og oplæg fra eksterne praktikere og eksperter med Mads Søndergaard Thomsen som kursusleder.

Onsdag d. 8. februar

• Introduktion til kurset
  • Det gode projekt – grundlæggende principper for projektledelse
  • Introduktion til cases
  • Målformulering
  • Interessentanalyse

Eskpertoplæg: ’En donation fra AP Møller Fonden’ – v. repræsentant for projekt ’Alle borgere er en del af vores fællesskab’, Assens Kommune

Onsdag d. 5. april

• Værktøjskassen åbnes og udvides
  • Milepælsplanlægning

Ekspertoplæg: Succesfulde projekter i en kommunal kontekst v. Dan Bonde Nielsen, Odense Kommune

Torsdag d. 17. august

• Caseprojekter udvikles videre
  • Risikoanalyser
  • Organisering
  • Evaluering
  • Afrunding og next steps

Ekspertoplæg: Endnu ikke fastlagt

Det praktiske

Hvornår?

​Projektledelse og udvikling løber over 3 dage i løbet af 2017. Dagene vil være programsat fra kl. 9-16.

Onsdag d. 8. februar

Onsdag d. 5. april

Torsdag d. 17. august

Hvor:

Kurset afholdes på Odin Havnepark, Lumbyvej 17, 5000 Odense C

Hvad koster det?

For hele kurset, inklusiv materialer og forplejning: 4.995,- (obs! halv pris ift. tilsvarende kurser).

For ikke medlemmer er prisen: 7.995,-

Hvad skal jeg medbringe?

Det er en fordel, hvis du har et konkret projekt, eller en projekt-ide, der kan fungere som case på kurset, men det er ikke et krav.

Har du spørgsmål?​

Du er velkommen til at kontakte Mads Søndergaard Thomsen på tlf. 65 47 21 96 eller på mobil 42 73 31 30. Du kan også skrive til Mads på mst@ungdomsskoleforeningen.dk