Materiale og redskaber til indberetning

​På denne side har vi samlet forskelligt materiale, som kan hjælpe med indberetningen af data til årets Ungdomsskolestatistik. Derudover kan der også fremkomme andet materiale relateret til statistik i ungdomsskolevirksomhed.

Materiale til indberetning

Materiale til indberetning af data for skoleåret 2016/17.

Bilag 1: Indberetningsskema (Excel)

Bilag 2: Fagkoder

Bilag 3: Bekendtgørelse af lov om ungdomsskoler (gældende)

Bilag 4: Vejledning ungdomsskolestatistik

Bilag 5: Fagopdeling i almenundervisningen

Til de ungdomsskoler, som ikke har, eller ikke ønsker at indberette via jeres administrationssystem, kan statistikken indberettes ved at udfylde skemaet enten i excel eller pdf og herefter sende det via mail: cb@ungdomsskoleforeningen.dk

Træk tal ud af Lara

Der kan opstå et behov for at trække oplysninger ud af LARA omkring nuværende og forrige sæsoner, for derefter at kunne sammenligne dem. Det er nu muligt efter, at Carsten Adamsen, Ungdomsskolen Kolding, har stillet en særlig SQL-kode til rådighed, som han bruger og har udviklet over årene. Koden gør det muligt at trække oplysninger ud af Lara, og lægge over i excel, hvor analysearbejdet herefter foregår.