​salto-youth

Salto-youth arbejder indenfor Erasmus+ Ungdomsprogrammet og EU-programmet for uddannelse, træning, unge og sport.

Det står for at støtte og give avanceret læring - og træningsmuligheder for unge. Salto-youth netværket består af 6 ressourcecentre, som hver især arbejder med et specifikt emne indenfor ungeområdet.

De 6 centre er:

• Østeuropa og Kaukasus
  • Middelhavslandene
  • Inklusion og mangfoldighed
  • Deltagelse og information
  • Sydøsteuropa
  • Træning og samarbejde

salto-youth logo

​​Som en del af den Europæiske Kommissions træningsstrategi, yder Salto-youth uformelle læringsressourcer for ungdomsarbejdere og ungdomsledere. Derudover organiserer Salto-youth træning -og kontaktskabende aktiviteter for at understøtte organisationer og nationale institutioner indenfor rammerne af Erasmus+ Ungdomsprogrammet.

Hvis man gerne vil arbejde internationalt, men ikke helt ved hvad det kræver, kan man finde en kompetencemodel for ungdomsarbejdere på hjemmesiden under ’Training & Cooperation’ og dernæst vælge ’Youth workers’. Her vil man kunne downloade ’ETS Competence Model for Youth Workers to Work Internationally’.