​DUF - DANSK UNGDOMS FÆLLESRÅD

Ved Dansk Ungdoms Fællesråd (DUF) kan man søge midler til udviklingsprojekter. DUFs internationale pulje støtter internationale partnerskaber, hvor unge engagerer sig i demokrati- og udviklingssamarbejde, lærer af hinanden og skaber forandringer. Med støtte fra DUF kan man rejse ud og møde en ungdomsorganisation, som man kan samarbejde med om at skabe gode demokrati- og udviklingsprojekter i udviklingslandene, Mellemøsten, Nordafrika og EU’s nabolande mod øst.

Eksempler på projekter

Eksempler på projekter som DUF har støttet, er fx rollespil i Palæstina, spejderarbejde i Moldova, og seksualundervisning i Tanzania. På DUFs hjemmeside kan man se mange flere projekter, som DUF har støttet og måske blive inspireret til, hvordan andre medlemsorganisationer arbejder internationalt.

Før du søger

Inden man søger, skal man vide, hvilket slags projekt man søger penge til, for der er nemlig 7 forskellige: Forundersøgelse, netværksaktiviteter, partneridentifikation, partnerskabsprojekt, partnerskabsudvikling, pilotprojekt og ungdomslederudveksling.

duf logo 1

DUFs internationale pulje er finansieret af Udenrigsministeriet, og det er midler fra Danida som bliver uddelt, men også tipsmidler bliver uddelt fra DUF til projekter. Man skal dog være medlem af DUF for at kunne søge penge fra denne pulje. Som medlem af DUF betaler man et årligt kontingent på mellem 4.500 kr. og 43.400 kr. afhængig af organisationens størrelse.​

Hvis du vil ansøge om medlemskab kan du finde mere information på her

Ansøgningsfrist

DUFs internationale pulje har følgende ansøgningsfrister:

1. februar, 1. april, 1. juni, 1. september og 1. november.

Du kan læse meget mere på DUFs egen hjemmeside eller kontakte Rasmus Jakobsen på mail: raj@duf.dk eller telefon: 60 20 14 31 for at høre mere.