Årets ildsjæl

Modtageren af Årets Ildsjæl uddeles hvert år til Ungdomsskoleforeningens landsmøde. Prisen for Årets Ildsjæl gives til en person (eller flere), der har lavet en særlig og afgrænset indsats eller projekt – og ikke som en slags ”fortjenstmedalje” efter mange års virke.

I menulinjen under 'Tidligere modtagere' kan du se hvem, der de tidligere år har modtaget prisen for f.eks. at have gjort en prisværdig indsats for at udvikle ungdomsskolens position.

Har du en kollega, en chef, et bestyrelsesmedlem, eller anden tilknyttet din ungdomsskole, som yder en ekstraordinær indsats, har du her muligheden for at vise din påskønnelse og synliggøre indsatsen og ungdomsskolen ved at indstille vedkommende til Årets Ildsjæl.

indstil din kollega nu

Har du en eller flere kollegaer, som du mener har gjort en ekstra indsats for jeres ungdomsskole eller skoleformen, så indstil personen som Årets Ildsjæl nu.

Hvordan foregår indstillingen?

Send en motiveret indstilling, hvor du fortæller om personen, indsatsen og hvilken forskel det har gjort. Husk på, at der i udvælgelsen lægges vægt på bestemte, afgrænsede indsatser, gerne på et område, der rammer ind i den aktuelle uddannelsespolitiske dagsorden, mere end en ”fortjenstmedalje” for lang tro tjeneste.

Fristen for indstilling til Årets Ildsjæl er den 16. marts 2018.
​Indstillingen skal sendes til Søren Larsen: shl@ungdomsskoleforeningen.dk

Indstillinger til Årets Ildsjæl skal indeholde:

• Navn på den indstillede person(er)
  • Titel
  • Ungdomsskole
  • Samt vedlagt en motiveret beskrivelse af vedkommendes indsats på max. en A4 side.

Udover æren modtager ildsjælen et rejselegat på 3.500,-.