Årets ildsjæl

Modtageren af Årets Ildsjæl uddeles hvert år til Ungdomsskoleforeningens landsmøde. Prisen for Årets Ildsjæl gives til en person (eller flere), der har lavet en særlig og afgrænset indsats eller projekt – og ikke som en slags ”fortjenstmedalje” efter mange års virke.

I menulinjen under 'Tidligere modtagere' kan du se hvem, der de tidligere år har modtaget prisen for f.eks. at have gjort en prisværdig indsats for at udvikle ungdomsskolens position.

Har du en kollega, en chef, et bestyrelsesmedlem, eller anden tilknyttet din ungdomsskole, som yder en ekstraordinær indsats, har du her muligheden for at vise din påskønnelse og synliggøre indsatsen og ungdomsskolen ved at indstille vedkommende til Årets Ildsjæl.

ÅRETS ILDSJÆL 2017

Årets Ildsjæl 2017 blev Frederik Christensen fra Kolding, der har formået at gøre sin store passion for robotteknologi til et spændende forløb for mange unge mennesker og folkeskoler i Kolding.

​Frederik Christensen blev ansat i Ungdomsskolen pr. 1/3-16 til at udvikle det nye indsatsområde "robotteknologi".  Baggrunden var, at robotteknologi og feltet omkring anvendelse af programmering og robotter i undervisningen er i hastig udvikling.

Frederik har i løbet af det sidste år med stor succes formået at udvikle dette helt nye område fra idé til meget innovative og efterspurgte undervisningsforløb.​

​Michael Christensen, afdelingsleder i Kolding skriver følgende om Frederik i indstillingen af ham:

​”Frederik har med hans arbejde og indsats været med til at sikre Ungdomsskolen Kolding en helt central rolle i kommunen i forhold til robotteknologi, innovation og entreprenørskab. Han er en ildsjæl, der på en helt ny måde sætter Ungdomsskolen på landkortet.

indstil din kollega nu

Har du en eller flere kollegaer, som du mener har gjort en ekstra indsats for jeres ungdomsskole eller skoleformen, så indstil personen som Årets Ildsjæl nu.

Hvordan foregår indstillingen?

Send en motiveret indstilling, hvor du fortæller om personen, indsatsen og hvilken forskel det har gjort. Husk på, at der i udvælgelsen lægges vægt på bestemte, afgrænsede indsatser, gerne på et område, der rammer ind i den aktuelle uddannelsespolitiske dagsorden, mere end en ”fortjenstmedalje” for lang tro tjeneste.

Fristen for indstilling til Årets Ildsjæl er onsdag den 1. marts.

Indstillinger til Årets Ildsjæl skal indeholde:

• Navn på den indstillede person(er)
  • Titel
  • Ungdomsskole
  • Samt vedlagt en motiveret beskrivelse af vedkommendes indsats på max. en A4 side.

Udover æren modtager ildsjælen et rejselegat på 3.500,-.

Indstil kollega