Folkemøder

Ungdomsskoleforeningen deltager hvert år på Folkemødet på Bornholm for at fremme kvaliteterne ved skoleformen og skabe relationer til mulige samarbejdspartnere og interessenter.

Foreningen afholder nogle arrangementer under Folkemødet, og deltager aktivt i andre – hvor vi kan få sagt ”ungdomsskolen”, ”unge” og beslægtede ord, der bringer ungdomsskolerne på dagsordenen.

​Har du en idé til et arrangement, der kan sætte fokus på skoleformens fordele og kvaliteter, er du velkommen til at kontakte:

Sekretariatschef, Ejnar Bo Pedersen

Folkemøde 2018​ - vi skal med, og stiller gerne op til debat i jeres telt!

​Melodi
: ”Det hammer, hammer fedt”

​USF er klar, til Folkemøde vi tar’.

Vi tror på vores ideer, I kan invitere.

Vigtigst er de unge, og dem kan vi rumme.

Ha’ en herlig tid på Folkemødet!

Ungdomsskoleforeningen stiller op med et stærkt hold i år til Folkemødet på Bornholm d. 14.-17. juni 2018. Hver enkelt deltager brænder for børn – og ungeområdet, og er klar til at diskutere og debattere vigtigheden af dette emne til Jeres arrangement. Kontakt og book os meget gerne!

deltagerne ER:

lars b hjemmeside

​Lars Buchholt Kristensen, Formand for Ungdomsskoleforeningens bestyrelse, samt Ungdomsskoleinspektør for Silkeborg Ungdomsskole.
​Lars er optaget af at sikre, at alle børn og unge bliver hjulpet igennem uddannelsessystemet og får sig en uddannelse. Derudover mener han, at det er vigtigt at give nye chancer. Både til dem som er faret vild, eller som er kørt fast i de gængse uddannelsestilbud. Det kunne fx være igennem intensive læringsforløb.

Lars har siden sin ungdom været engageret i folkeoplysningen og foreningsarbejdet, bl.a. i DGI, hvor han primært var engageret i svømning. Så bliv ikke overrasket hvis Lars før, under eller efter en debat eller arrangement, inviterer til en forfriskende tur i Østersøen.

Kontakt: ebp@ungdomsskoleforeningen.dk eller 21 78 05 49.

Ejnar Bo Pedersen, Sekretariatschef i Ungdomsskoleforeningen. Bestyrelsesmedlem i CeFu, Forum 100% og Dansk Folkeoplysnings samråd.

​Ejnar er optaget af børn -og unges almen dannelse og vigtigheden af, at unge får en ungdomsuddannelse. Derudover ligger det også ham på sinde at give 10. klasserne og den kommende Forberedende Grund Uddannelse øget opmærksomhed.

Som fodbolddommer er Ejnar vant til at holde hovedet koldt, når bølgerne går højt på banen. Dette er også tilfældet udenfor banen, og han vil derfor være en glimrende ordstyrer til jeres debat.

Kontakt: ebp@ungdomsskoleforeningen.dk eller 21 78 05 49.

mads_søndergaard_1

​​Mads Søndergaard Thomsen, Vicesekretariatschef i Ungdomsskoleforeningen.
​Mads er optaget af, at alle unge i Danmark får en uddannelse, og bliver engageret i samfundet. Derfor har han fokus på at udvikle børn -og unges kendskab til demokrati og gøre dem mere involveret i demokratiske processer. Han gør selv brug af sin demokratiske stemme i forskellige bestyrelser og foreninger, bl.a. som formand for Socialdemokratiet i Odense.

Som formand for Odense Renovation tager Mads også gerne en snak om skrald, men han vil faktisk allerhelst indsamle det – han går nemlig ind for både recycling og upcycling. Så vær ikke nervøs for at invitere Mads til jeres debat eller arrangement, da han altid efterlader teltet i opryddet stand.

​​Kontakt
: mst@ungdomsskoleforeningen.dk
​eller 42 73 31 30.

hanne kirk 1

Hanne Kirk, Programleder på Læringslokomotivet i Ungdomsskoleforeningen.
​Hanne har altid arbejdet med unge og uddannelse, og er meget optaget af det politiske mål om, at alle unge skal gennemføre en ungdomsuddannelse eller være i beskæftigelse, når de fylder 25. Læringslokomotivet, der er støttet af Egmont Fonden, har fokus på målet ved at afvikle intensive læringsforløb for elever i 7. og 8. kl., der er i risiko for ikke at blive vurderet uddannelsesparate til en ungdomsuddannelse. På de intensive læringsforløb, der afvikles i ungdomsskoler på tværs af landet, arbejdes der intensivt med at styrke elevernes personlige, sociale og faglige kompetencer.

​Herudover står Hanne også i spidsen for Forældrekupeen, som igangsættes som en supplerene indsats for de forældre, som har deres barn med på Læringslokomotivet i 2018/2019. Denne indsats er også bevilliget af Egmont Fonden.

Hanne taler gerne meget og længe om unge og uddannelse – det kan både være på en løbetur, til en debat eller over en drink!

Kontakt: hk@ungdomsskoleforeningen.dk
​eller 21 46 11 49.

Ungdomsskolernes blikfang

Ungdomsskoleforeningen vil gerne ungdomsskolernes mangfoldighed ved at lave et blikfang, der bygges op af hver kulørt stump blik, som skolerne sender til Bornholms Ungdomsskole.

Det er elever fra Bornholms Ungdomsskoles Heltidsundervisning, der svejser og samler blikfanget i Danchells Anlæg under Folkemødet.