​Efterårskonference

Ungdomsskoleforeningen afholder hvert år en større konference - kaldet efterårskonferencen - hvor der tages et emne op, som berører eller vil komme til at berøre et stort antal af landets ungdomsskoler. ​Tidligere års temaer har bl.a. været skolereformen og overgangen mellem udskolingen og ungdomsuddannelserne.

Har vi glemt dannelsen? - Et kaleidoskopisk kig på ungdomsskolens dannelsesopgave

Ungdomsskoleforeningen inviterer til efterårskonference i Odense den 31. oktober 2017 med temaet dannelse.

Hele debatten om dannelse og forskellige perspektiver på dette rejser spørgsmål som hvad det vil sige at være dannet anno 2017, samt om vi i dag fokuserer for meget på at opnå mål, og dermed forsømmer debatten om formål?

​Holdningerne er mange, og løsningerne forskellige.

Derfor vil flere relevante personer for debatten bidrage på konferencen, og sørge for at give stof til eftertanke for bl.a. folke- og ungdomsskoler.

Mød heriblandt:

• Marianne Jelved
  • Arne Eggert
  • Annette Vilhelmsen
  • ​Stefan Hermann
  • ​Per Schultz Jørgensen
  • ​Mehmet Ümit Necef
  • ​Per B. Christensen
  • Per Paludan Hansen

Sted: Odin Havnepark, Lumbyvej 17F, 5000 Odense C

Pris: Early bird indtil den 31. august: 1.495 kr

Medlemspris: 1.650 kr

Ikke medlem: 1.995 kr

Efter tilmeldingsfrist tillægges 250 kr.

Tilmeld          Program

Workshop: "hvordan arbejder vi med dannelse?"

​I forbindelse med efterårskonferencen og årets tema afholder Ungdomsskoleforeningen en workshop, hvor vi ønsker at indsamle praksiseksempler, som illustrerer, hvordan ungdomsskoleaktiviteter understøtter dannelse - herunder almen, kulturel- og digital dannelse.

Praksiseksemplerne skal bruges til en antologi, som Ungdomsskoleforeningen udarbejder og udgiver til efterårskonferencen.

Workshoppen finder sted tirsdag den 29. august i Ungdomsskoleforeningens lokaler Lumbyvej 19D, 5000 Odense.

Har du spørgsmål, eller er du interesseret i at deltage, så kontakt Mads Søndergaard Thomsen eller tilmeld dig her.

Kontakt

Har du spørgsmål vedr. konferencen, er du velkommen til at kontakte sekretariatet. Spørg efter eller ring direkte til Søren.